Det globala transportföretaget DHL som distribuerar gods och paket i hela världen verkar inte särskilt effektivt när det gäller lokal distribution.
Det tar sju dagar att transportera en försändelse vägande 29 kg från Kristianstad till Ronneby en sträcka på knappt 10 mil.
DHL logistik
dag 1 måndag upphämtning av varan i Kristianstad och transport till terminal i Växjö 10 mil
dag 2 tisdag försändelsen aviseras med brev trots att det finns SMS och telefon att ringa
dag 3 brevet kommer fram kl 1430 med postutdelningen -i brevet står att DHL kan köra ut dag 7 och 9 ( måndag och onsdag ) till Ronneby (8 mil )-kanske DHL bara har turer ett par dar i veckan till Blekinge?
Med SMSavisering dag2 som bekräftats av kunden hade borde godset kunnat köras ut redan dag 3 som är en onsdag då man tydligen kör till Blekinge
Logistiken haltar betänkligt när DHL inte mer aktivt kommunicerar med mottagaren.
DHL verkar prioritera att minimera egna kostnader än att ha nöjda kunder!
Varför använder man inte SMS avisering eller ringer mottagaren det gör de väl fungerande transportföretagen som rutin idag. Växjöterminalen verkar i varje fall inte vara på bettet.
I efterhand visade det sig att DHL har kvar sin terminal i Ronneby där godset till slut kördes ut från dag 7…