Vad händer på e-handelsplats om produkten har olika pris i skyltfönster och butik?
Kundens fråga 3 jan 2019 kl 1502
Svart storlek XXXL vill jag köpa I butiken syns inte någon rabatt när jag skall beställa Vad gör jag ?
Dormys svar 3 jan 2019 1506 Tack för ditt mejl. Tyvärr så finns inte den byxan kvar i lager hos oss. Vi ber om ursäkt för att vår hemsida ser lite tokig ut just nu, vi har precis byggt om den och vår IT-avdelning jobbar på att fixa till den så fort som möjligt.
Kundens svar 3 jan 2019 1718
…..
I en vanlig fysisk affär får man betala det pris som står i skyltfönstret dvs reapriset även om varan i affären inte har reamärkningen. I den virtuella butiken fanns varan kvar i den storleken men ingen rabatt angiven Jag frågade för att förstå hur jag gör för att ta del av rabatten ni erbjuder i skyltfönstret.
KOMMENTAR Kunden kan bara se att varan finns i rätt storlek i den virtuella butiken Var varan fysiskt finns – i butiken på ett centrallager eller hos leverantören är ointressant för kunden då produkten kan levereras på 3 dagar. Kunden kan ej heller avgöra om DORMY bara plockat ut ett visst antal för försäljning i sin kampanj.
Dormys svar 4 jan
Såklart inte tillfredställande att du känner så här . Men jag har nu tittat på din inspelning och där klickar du in på rea-artikeln som är Arthur grå, du väljer ingen storlek så systemet känner inte av vilken exakt produkt som du önskar och visar därför inte heller 50 % priset. När du sedan trycker in på den svarta färgen så väljer du storlek och lägger den i varukorgen, då visas också ordinarie priset som är helt korrekt. Jag hoppas att du hittar någonting som du kan beställa via vår hemsida och önskar dig varmt välkommen åter
Kommentar: Inget står om att just grå byxa har rabatt Man har smugit in en liten kommentar ( i efterhand ?? bara på den gråa efter mitt påpekande? ) Alla andra produker med rabattt har rabatt på alla storlekar och färger och syns direkt när man går vidare till butiken.
Det är bedräglig marknadsföring man håller på med rabatt i skyltfönstret som avser byxmärke där man väljer färg och storlek i butiken. Så är upplägget för alla andra produkter man rear.
Dormy borde förse dig med produkten till det pris man satt då den finna i den virtuella butiken