SYDKOREA HAR TAGIT LEDNINGEN I ELBILRACET

Mest Motor  
9 okt 2021

Även VI BILÄGARE lyfter fram Sydkoreanerna

Kommentar  Hyundai visar att Sydkorea ligger långt fram när det gäller elbilsteknik, med bland annat supersnabb laddning, medan amerikanska Tesla som vanligt gör saker på sitt eget vis, med körglädje i fokus.

KIA Sydkorea ägt av Hyundai  kör skjortan av Volvo då det gäller privatköpare i Sverige


KIA eNiro  populär e-bil i Sverige  en modell som är fri från barnsjukdomar och kan privatleasas billigt Volvo inte ens med i denna sammanställning från Mest Motor  då de är för dyra och nog frånåkta nu.

Passa på att leasa en  KIA e-Niro under 2021 Analys_ Kia E-niro – ”Lång räckvidd – utan att det kostar skjortan” väldigt mycket elbil förpengarna

Nyckeltal bra affär i ordning

KInesiska bilar ska man se upp med då regimen i Kina kan tilltvinga sig bildata med personuppgifter av tillverkare och  som tyvärr även kan drabba  Volvobilar som ju numera är kinesiskägt  om man ska tro Svenska Dagbladet– Kommer Volvo att plötsligt ses som ett kinesiskt företag som utsätts för sanktioner från amerikanskt, eller kanske till och med från europeiskt, håll?

Volvo  är dessutom  långt efter i elbilsracet – deras elbilar för dyra och  deras tunga laddhybrider  bidrar inte mycket till att minska CO2 utsläppen då de  drar för mycket på landsvägen.

En volvo laddhybrid drar 70% mer än en KIA laddhybrid  dessutom 70% dyrare – men ingen större skillnad att köra påstår  jag som  är minst 50 årig Volvoägare  efter 2 år med en Volvostor Kia Niro Hybrid WOW vilken skillnad när det gäller value for money

Nu gäller elbil  laddhybrid lönar sig  inte för de flesta bara  en onödig omväg inser jag efter att ha kört en äkta hybrid som laddar själv  1,5 år.

OM DU BEHÖVER  LADDBOX

OM DU LADDAR HEMMA SÅ BEHÖVER DU INTE SÅ STOR LADDBOX

LÄS MER OM LADDBOXAR PÅ LADDSMART

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *