publicerad 4 dec 2020 uppdat 20210312
Ett skäl att vänta med att köpa elbil snart kommer modeller med bra räckvidd, hög laddkapacitet ,vettiga prestanda och också betydligt mer prisvärda. efterhand som batterierna blir effektivare och billigare.
SYDKOREA VÄXLAR UPP MED RENODLADE ELBILAR REDAN 2021
Volvo halkar efter igen då man valde valde fel strategi för några år sen och först nobbade elbilar . Volvo XC40Recharge som levereras under 2021 kommer ut några år för sent då den byggd på samma plattform som fossilbilen. En elbil byggd på en plattform helt anpassad för en elbil blir kostnadseffektivare. säger sig själv.
YTTERLIGARE SKÄL ATT VÄNTA
Tex Opel Mokka-e såldes slut direkt för 2021 då priset börjar komma ner på elbilar
Ny prisvärd Kinesisk crossover levereras tlll Norge dec 2020 prismässigt i samma härad som KIAs elbilar- sätter prispress!
Nya alternativ kommer slag i slag nu– det är enklare bygga en elbil än en bil med förbränningsmotor
DET VIKTIGASTE SKÄLET ATT VÄNTA ATT KÖPA ELBIL
UTVECKLINGEN GÅR FORTARE ÄNDU HINNER UPPFATTA NU
Redan om 5 är är elbilen billigare än den bensindrivna bilen att köpa och laddhybrider frågar inte folk efter längre !
En del tror redan om 3 år blir skiftet då fler elbilar köps än fossildrivna
Man kan redan nu se att det finns marginaler att ta av Sydsvenskan har gjort en sammanställning av elektrifierade bilar 19 dec- där kan man se på nedsatta priser på privatleasing att det finns marginaler att ta av Räkna med 7 kr/mil om jämföra olika miltal. Kvoten av 3 årshyror delat med bilens pris i tusenlappar en bra jämförelsegrund
Bonustiden för elbilar kommer snart att ta slut och kommer att ersättas av kilometerskatt för elbilar efterhand som bensin och diesel-bilarna försvinner då de blir fö r dyra i drift.
Gör som jag börja lär dig köra snålt med en elektrifierad Hybridbil som laddar själv så bidrar du till klimatet med lägre utsläpp och vänta några år. Dagens hästkraftmonster av laddhybrider på marknaden kommer att försvinna från marknaden då de blir alldeles för dyra i drift . Hängslen och livrem behövs inte längre när elbilarna kan laddas snabbare i en bra laddstruktur med högre effekter och batterierna blir billigare och räcker minst 50 mil på en laddning